Search

16 Ağustos 2015 Pazar

Avrasya Tüneli projesinde son 75 metre

Avrasya tunelinde son 75 metre

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde en önemli aşamanın başarıyla tamamlanmak üzere olduğunu belirterek, "Projede deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" dedi.


Bilgin, yaptığı açıklamada, doğu ve batı yönünde karada inşa edilen tünellerin kazı işleminin tamamlandığını, deniz altındaki tünelde ise yüzde 97 ilerleme sağlandığını, tünelin kazı işlemlerinin bu ay sonuna kadar bitirilmesinin hedeflendiğini bildirdi.
 GrafikSaati dergisi
Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tarihi günün yaklaştığına dikkati çeken Bilgin, TBM (tünel açma makinesi) diye adlandırılan makineyle deniz altında delinen tünelde, 19 Nisan 2014'te Asya yakasında başlayan kazı çalışmalarının bu ay sonuna kadar Avrupa yakasında tamamlanacağını kaydetti.

"Tünel açma çalışmaları tamamlanmak üzere"

Proje için özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı altında 3, 344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıtanın deniz tabanı altında birleştirilmiş olacağına işaret eden Bilgin, "Türkiye, tünelcilik teknolojisinde çığır açan Avrasya Tüneli ile dünyanın en başarılı mühendislik eserlerinden birine sahip olacak" diye konuştu.

"Trafiğin en yoğun olduğu nokta 15 dakikaya inecek"

Her iki yakadaki karayolu tünellerinde de kazı çalışmalarının tamamlandığını belirten Bilgin, proje kapsamında yol ve sanat yapı çalışmalarının sürdüğünü, Kazlıçeşme - Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergahta yolculuk süresinin 15 dakikaya kadar inerek, güvenli ve konforlu yolculuk imkanı sağlanacağını söyledi.

"Depreme karşı dayanıklılığı özel olarak artırıldı"

Avrasya Tüneli Projesi'nin toplam bin 672 bilezikten oluştuğunu belirten Bilgin, muhtemel büyük bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik contanın monte edildiğini söyledi.
HaberazziHaber
Bilgin, projenin sahip olduğu yüksek standartlar nedeniyle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü"ne layık görüldüğünü de ifade etti.

"Kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmuyor"

Proje yatırımı için kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmadığına dikkati çeken Bilgin, "Proje, yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. 

Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanmasıyla Avrasya Tüneli kamuya devredilecek" diye konuştu.

Avrasya Tüneli projesinin bölümleri

Kısım 1 Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. Yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım yer kotunun altına alınarak, kavşak düzenlemeleri ve yan yollar yapılıyor.
Kısım 2 Boğaz Geçişi 5,4 kilometre (TBM ve NATM tünellerden oluşuyor.)
Kısım 3 Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi D-100 karayolunun 3800 metrelik bölümünde yol ve kavşak düzenlemesi ile mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor.

Avrasya Tüneli proje bilgileri:

Proje toplam boyu 14,6 kilometre
Tünel kısmının boyu 5,4 kilometre
TBM (Deniz altındaki kısım) tünel toplam boyu 3,34 kilometre
En derin noktanın deniz yüzeyinden derinliği 106 metre
Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı 55 metre
Denizin en derin noktasında deniz tabanı derinliği  62 metre
Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı 26 metre

Avrasya Tunelinde son 75 metre

Haber: Arife Yıldız Ünal, Türkiye yaşam aa haberleri, 15 Ağustos 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ABD Senatosu Ermeni Soykırımı'nı tanıyan yasayı onayladı

Senato'da yapılan oylamada oy birliğiyle  1915'te yaşananlar soykırım olarak tanındı.

Mail

haberazzi.haber@gmail.com

Popüler Yayınlar 7 Gün

Translate