Search

5 Kasım 2015 Perşembe

Usta şair ve yazar Gülten Akın vefat etti - Kendi sesinden Balina şiiri

gulten akin vefat etti

Şair ve yazar Gülten Akın, 82 yaşında dünyaya gözlerini kapadı.


Bir süredir tedavi gördüğü hastanede vefat eden Gülten Akın'ın cenazesi, 6 Kasım Cuma günü Ankara Kocatepe Camii'nde öğle namazını müteakiben kılınacak cenaze namazın ardından Karşıyaka Mezarlığı'na defnedilecek.
 GrafikSaati dergisi "Hisar", "Varlık", "Yeditepe", "Türk Dili", "Mülkiye" gibi dergilerde şiirleri yer alan ünlü şairin, eserleri pek çok dile çevrildi ve 40'tan fazla şiiri bestelendi. 
HaberazziHaber Gülten Akın’ın şiir kitaplarından bazıları şöyle; Rüzgar Saati (1956), Kestim Kara Saçlarımı (1960), Sığda (1964), Kırmızı Karanfil (1971), Maraş’ın ve Ökkeş’in Destanı (1972), Ağıtlar ve Türküler (1976), Seyran Destanı (1979), İlahiler (1983), Sevda Kalıcıdır (1991), Sonra İşte Yaşlandım (1995), Sessiz Arka Bahçeler (1998), Uzak Bir Kıyıda (2003)


Gülten Akın'ın kendi sesinden balina isimli şiiri


Gülten Akın bestelenmiş bazı şiirleri şöyle; Büyü Yavrum, Grup Yorum (1987), Deli Kızın Türküsü, Sezen Aksu (1993), Siyah Beyaz (1989) Sevinç Eratalay, Beni Unutma (1989) Sevinç Eratalay

Balina - Gülten Akın

Göğü gördüm imkâna tutuldum düşü sevdim
dalıp çıkmalarım "orda bir şey"e dönüktü
kaç kez bir şey, başka bir şey
sıçradım hem yittim
hem belirlendim
derin durdum, teknenin altına girdim
sarstım
sarsıldım vuruşun gitgide usta vuruşuydu
sustum düşe düştüm
senin mi kan, yaralarımdan mı
hey kaptan
ne balinayım ben şimdi inadı içinde 
ne senin mavi balinan

Gülten Akın

sanatci gulten akin vefat etti

Haberazzi Haber Kültür sanat haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ABD Senatosu Ermeni Soykırımı'nı tanıyan yasayı onayladı

Senato'da yapılan oylamada oy birliğiyle  1915'te yaşananlar soykırım olarak tanındı.

Mail

haberazzi.haber@gmail.com

Popüler Yayınlar 7 Gün

Translate